De Kennis om te Delen

Omgaan met Agressie

Algemeen

Bedrijven worden met regelmaat geconfronteerd met woedende klanten. Hoe gaan uw medewerkers om met woedende klanten? Heeft u bijvoorbeeld een agressieprotocol? Belangrijk is ook de nazorg na een escalatie met een medewerker. Uit diverse brancheonderzoeken is gebleken dat agressie de grootste oorzaak van ziekteverzuim is. Hoe heeft u dat geregeld als bedrijf? ZaVe-Secure wil daarom uw werknemers trainen in het herkennen en omgaan met agressie. Daarnaast willen wij u als bedrijf ook bewust maken van de mogelijke maatregelen die u kunt nemen zoals een meldingsprocedure en agressieprotocol.
Agressie of geweld kan bij iedereen opkomen en kan iedereen overkomen! Agressie is niet meer weg te denken uit de maatschappij en is dus iets waar iedereen mee te maken kan krijgen. Dit kan gebeuren op straat, in de trein, tijdens een avondje uit, maar ook op het werk. Wist u dat ruim 23% van de werknemers in Nederland slachtoffer is geworden van agressie (1,6 miljoen werknemers)?
ZaVe-Secure Training | Advies
De Kennis om te Delen

Omgaan met Agressie

Algemeen Bedrijven worden met regelmaat geconfronteerd met woedende klanten. Hoe gaan uw medewerkers om met woedende klanten? Heeft u bijvoorbeeld een agressieprotocol?  Belangrijk is ook de nazorg na een escalatie met een medewerker. Uit diverse brancheonderzoeken is gebleken dat agressie de grootste oorzaak van ziekteverzuim is. Hoe heeft u dat geregeld als bedrijf?  ZaVe-Secure wil daarom uw werknemers trainen in het herkennen en omgaan met agressie. Daarnaast willen wij u als bedrijf ook bewust maken van de mogelijke maatregelen die u kunt nemen zoals een meldingsprocedure en agressieprotocol.             Agressie of geweld kan bij iedereen opkomen en kan iedereen overkomen!  Agressie is niet meer weg te denken uit de maatschappij en is dus iets waar iedereen mee te maken kan krijgen. Dit kan gebeuren op straat, in de trein, tijdens een avondje uit, maar ook op het werk. Wist u dat ruim 23% van de werknemers in Nederland slachtoffer is geworden van agressie (1,6 miljoen werknemers)? Weerbaarheid Naast de geboden theorie en het oefenen met rollenspellen, is het belangrijk dat het zelfvertrouwen wordt vergroot. Tijdens onze weerbaarheidstrainingen wordt geleerd de juiste technieken te gebruiken die nodig zijn bij een fysiek conflict.  Een conflict kun je het beste door de juiste communicatievaardigheden trachten op te lossen. Helaas is dit niet altijd mogelijk en zul je soms handelend moeten optreden.  Door het leren om te gaan met geweld en agressie, zul je merken meer zelfvertrouwen te krijgen. ZaVe-Secure gaat samen met jou aan de gang om jou te leren je grenzen aan te geven en de juiste verdedigings- en aanvalstechnieken te gebruiken. Dit doen we door realistische praktijksituaties en een mix van verschillende verdedigingssporten.     Leerdoelen Na deze training: •	Weet u wat agressie is en kunt u de diverse vormen van agressie benoemen. •	Kunt u de diverse vormen van agressie herkennen bij de ander en de effecten daarvan herkennen bij uzelf. •	Kunt u agressief gedrag ombuigen naar acceptabel gedrag. •	Kunt u een collega bijstaan na een incident.
Inhoud Wat leren uw medewerkers? Hoe herken je agressie? Hoe kan je communicatie gebruiken tegen agressie? Hoe reageren wij (spiegelen)? Hoe draai je agressie om? Hoe pakken we agressie aan? Wat kun je doen aan nazorg? Hoe wordt je weerbaar in escalerende situaties?
Kosten Omgaan met Agressie (theorie, dagdeel) € 110,- Omgaan met Agressie (weerbaarheid, 2 uur) €   95,- Per persoon Inclusief certificaat van deelname Deelname vanaf 4 personen Exclusief btw Mocht u interesse hebben in een van deze opleidingen of andere wensen, neemt u dan vooral contact met ons op, telefonisch of per e-mail, dan bespreken we de mogelijkheden.